3 נרצחים ומספר פצועים בפיגוע קשה בכניסה לירושלים

אתר קול חי No Comments on 3 נרצחים ומספר פצועים בפיגוע קשה בכניסה לירושלים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פיגוע ירי בכניסה לירושלים: שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים באקדח ורובה M-16, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך.

כתוצאה מהירי, נקבע מותם של צעירה בת 24 וגבר כבן 73. קודם לכן, צוותי מד"א ואיחוד הצלה דיווחו כי העניקו טיפול רפואי ל-8 נפגעים, בהם: בהם: 2 במצב אנוש, גבר ואישה כבני 60, 2 במצב קשה, אישה כבת 50 וגבר כבן 30, 3 במצב בינוני, גבר בן 52, גבר בן 22 ואישה בת 22 ו-1 במצב קל בן 17. בנוסף צוותי מד"א טיפלו במספר נפגעי חרדה.

כוחות משטרה רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, במקום סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בזירה. כביש 1 ממחלף מוצא לכיוון ירושלים נחסם לתנועה. השוטרים מפנים את התנועה לכביש 16.

נשק המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

הרכב שאיתו המחבלים הגיעו לזירת הפיגוע בכניסה לירושלים – משכונת צור באהר במזרח ירושלים. מתחקיר ראשוני עולה שמדובר על פיגוע משולב של דריסה וירי. המחבלים קודם דרסו ואז ירו.

המחבלים הם מוראד ואברהים נמר, שני אחים בני 38 ו-30 ממזרח ירושלים, המזוהים עם חמאס. הראשון היה כלוא בין השנים 2010-2020 על רקע כוונות לפעילות טרור באכוונת רצועת עזה. השני היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחות הנרצחים בפיגוע בירושלים. כולנו מתפללים לשלום הפצועים. תגובתם המהירה של שני לוחמים ואזרח שחיסלו את המחבלים מנעה פיגוע קשה אף יותר. אני מצדיע להם. כל מחבלי חמאס הם בני מוות – בירושלים, בעזה, ביהודה ושומרון – בכל מקום. אני מעריך את העובדה ששני הלוחמים והאזרח פעלו במהירות בשטח. הממשלה בראשותי תמשיך בהרחבת חלוקת נשק לאזרחים. זהו אמצעי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם במלחמה בטרור הרצחני".

מפקד מחוז ירושלים אישר: "שני המחבלים תושבי מזרח ירושלים".

עד ראיה סיפר על הנס שהיה בפיגוע: "רגע לפני שהגיעו המחבלים התחנה הייתה מלאה באנשים"

דובי מייזל, פרמדיק וסמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה מסר לכלי התקשורת: "המתנדבים שגרים בסמיכות הגיעו למקום במהירות וביצעו פעולות מצילות חיים. לצערנו נקבע מותה של צעירה".

משה חן ששון חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מיידי לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

חובש רפואת חירום במד"א משה חמד סיפר: "הייתי בבית כששמעתי את קולות הירי ומיד הגעתי למקום. ראיתי מספר פצועים בזירה, חלקם שכבו וחלקם התהלכו. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפול רפואי. לצערנו נאלצנו לקבוע את מותה של צעירה בת 24 ופינינו לבתי החולים בעיר 8 פצועים בדרגות פציעה שונות תוך המשך טיפול רפואי".

זכי הלר, דובר מד"א סיפר לבצלאל קאהן: "פיגוע קשה מאוד. שבעה נפגעים, שניים במצב אנוש, גבר ואשה עדיין מטופלים בשטח וחמישה נוספים שפונו לבתי החולים. שני מחבלים ירדו מהרכב ככל הנראה וירו לעבר האזרחים בתחנת האוטובוס".

משה לוי, מתנדב איחוד הצלה סיפר ל'קול חי': "שמעתי קולות של ירי ורצתי למקום. הענקנו טיפול ראשוני לנפגעים. הזירה כרגע סגורה. אנחנו ממתינים בכוננות בקרבת מקום, לאור ניסיון העבר".

מבית החולים שערי צדק נמסר, כי ליחידת הטראומה במרכז הרפואי הגיעו עד כה 5 פצועים מהפיגוע בכניסה לעיר. 4 במצב קשה, 1 במצב קל בינוני.

במרכז הרפואי הדסה עדכנו, כי אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים. בן 56 במצב בינוני, בת 22 במצב בינוני ובן 17 במצב קל. שלושתם בהכרה מלאה.

מפקד מחוז ירושלים בזירה | צילום: דוברות המשטרה

אנשי הזיהוי הפלילי בזירה | צילום: דוברות המשטרה



0 תגובות